Jumaat, 16 Disember 2011

DEMO MEMBINA MINIATUR RUMAH MINI 2

Sepatutnya sudah lama entri sambungan pada siri pertama ini diposkan...tetapi tidak mengapalah, janji miniatur siap dan dikongsikan dalam blog ini.

Sebelum itu, terasa sedikit kurang lengkap sharing kali ini disebabkan kurangnya menunjukkan satu persatu langkahnya. jadi ini sahajalah yang sempat dikongsikan...

Sekarang ini, penulis sedang menyiapkan tapak bumbung. Atapnya penulis hanya menggunakan 'corrugated colour paper' berwarna merah hati.




Sekarang penulis cuba untuk membuat sedikit laman dan pokok ringkas sebagai hiasan halaman di luar rumah ini...

pokok kecil lagi renek ini penulis hanya mengunakan span basuh pinggan yang dibentuk pokok..ringkaskan? dan satu lagi pokok itu dibeli di kedai aquarium ikan (haha! sedang berjalan-jalan di PetWorld Mid Valley, ternampak pokok-pokok hiasan dalam akuarium yang dijual..hmm tiba-tiba idea datang untuk memilih dan membelinya sebagai satu lagi pokok yang ditambah di halaman rumah mini ini...)



Seterusnya penulis membina tapak dan dan menghamparkan 'grass paper' iaitu sebagai rumput di halaman rumah. Model rumah disusun berserta pokok-pokok tadi.



Akhir sekali, penulis menambah sebuah model kereta sebagai pelengkap sebuah rumah!



Sesuai tak Ferrari F430 ini? tidak bukan...Jadi letaklah model kenderaan yang sesuai saiznya. Model Mercedes CLK bernisbah 1:64 ini lebih sesuai rasanya..


Sampai di sini sahaja...Sekian, wasalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan